Hirdetés a hűtőkocsin? 

A hűtőkocsi persze önmagában is egy hasznos és pótolhatatlan jármű, amivel főleg romlandó élelmiszereket szállítanak cégek, azonban nyáron a hőségben főleg, még számos egyéb áruval való foglalkozáshoz is megfelelő keretet biztosít. Milyen lehetőségeink vannak azonban marketing szempontjából, hogyha egy hűtőautóra gondolunk? A kihasználatlan fehér felület olyan, mint egy üres papírlap, csak arra vár, hogy megtöltsék. 

Ha saját hűtőkocsija van a vállalkozásnak

Szokták tanácsolni, hogy csak akkor fektessünk vállalkozóként hűtőkocsiba, hogyha már elég biztosak vagyunk az üzletünk stabilitásában a piacon. Hosszútávon valóban igaz ez, azonban ha tényleg alapvető szükséglet a vállalkozás menetéhez a hűtőkocsi, akkor akár rögtön indíthatunk is azzal. Persze érdemes előtte egy kicsit matekozni, hogyan is jön ki jól az ember, kihasználja-e megfelelően a szállítóeszközt vagy sem. 

Ha saját céges autónk van, akkor azonban kár lenne nem marketingcélokra is felhasználni. Minden lehetőséget meg kell ragadnunk, hogy cégünknek nagyobb marketinglefedése legyen. Ma már az interneten nem nehéz hirdetni, számos alkotó várja a megkereséseket, de nem rossz, hogyha az ember az offline felületeket is kihasználja. Azonban a hirdetés nem olcsó mulatság, a marketingcégek ugyan teljes körű, szélesen kiterjedő lefedéssel rendelkeznek, és még a keresőmotorok optimalizálására is fordítanak figyelmet, azért az ember nem tud egyből egy ilyen költséges extrával indítani. Hogyha azonban nincs megfelelő marketing, akkor hogyan is lehetne nagyobb vevőköre az embernek?

Szerencsére azért az ember maga is meg tud tenni bizonyos lépéseket. A közösségi oldalak néhány száz forintos hirdetési lehetőségeket is kínálnak, és persze oldalakat is hozhatunk létre, amelynek követőtoborzása gyakorlatilag ingyenes. Offline felületetek közül hirdetőtáblákat nem túl ajánlott ma már használni, hogyha nem jutunk el egészen egy plázáig vagy a tévés hirdetésekig, azonban ezek olyan szinten túl vannak árazva, hogy gyakorlatilag felesleges vele próbálkozni. 

A hűtőkocsival azonban könnyen tudunk reklámozni, egyszerűen csak terveznünk kell egy ábrát, majd megrendelni egy autós matricát. Gondolkodhatunk kisebb mintában, hátsóban és oldalsóban, nem formatartó nagyobb ábrában, és akár olyanban is, ami a teljes felületet lefedné. A matricák segítségével minden járókelő és többi vezetőtársunk is láthatja a hirdetést, és ilyenkor még annak is van egy kis előnye, hogyha az ember valahol egy dugóban ragadt, úgyhogy mindenképpen érdemes lehet bevetni ezt a módszert is. Különösen jó döntés, hogyha egyébként is forgalmas területeken szokott állni a jármű, és ha van valamilyen üzletünk, akkor az előtt pakolunk le a hűtőkocsival, hogy mindenki tudja, milyen lehetőség van ott a környéken. 

Másik remek lehetőség persze az, hogyha másnak hirdetünk. B2B cégeknek, vagy esetleg valamilyen beszállítóknak, hentestermékek forgalmazóinak nem mindig van szüksége reklámra, minden attól függ persze, milyen jellegű az előállított termék, és az hogyan van elszámolva. Hogyha nincs saját márka a vállalkozás mögött, akkor jó ötlet lehet valamilyen fizetett hirdetést kitenni a hűtőkocsira, amivel kis extra bevételhez juthatunk. A passzív jövedelem a mai világban fontos és szinte már elengedhetetlen, hiszen a fő munkahelyünk nem mindig elég ahhoz, hogy a kívánt életformát folytathassuk. Persze nem a matricás hirdetésből fogunk meggazdagodni, de a hűtőkocsi hirdetésre alkalmas felülete igen nagy, így néhány éttermi vacsoránkat azért fedezheti a reklám bevállalása. 

Hogyha nincs saját hűtőkocsink

Hogyha az embernek nincs saját hűtőkocsija, akkor persze nincs lehetősége hirdetni sem. Ez nem azt jelenti, hogy le kell mondani a marketingről, csak más megoldásokat találni. Lehet például mágneses hirdetéseket vagy egyéb egyszer használatos megoldásokat is igénybe venni, melyek segítségével azért látható lehet offline terepen is a vállalkozásunk, mégsem kell hozzá egy saját jármű. Hogyha hűtőkocsi kibérlésével oldjuk fel a hiányt, akkor persze néhány dologra nagyon figyelni kell. A hirdetés elhelyezése nem járhat szennyeződéssel vagy kárral, ne szedje le a festéket, és ne hagyjon maga után ragadós érzést, így a matricákat, néhány szuper megoldás kivételével, el is lehet felejteni. Hogyha valamilyen ügyesebb technikát szeretnénk bevetni, akkor pedig mindenképpen figyelni kell arra, hogy azért egy specifikus járműről van szó, ami esetleg az egyes ágensek érzékeny. Így mindenképpen érdeklődjünk a hűtőkocsi kölcsönző cégétől, hogy nem probléma-e az anyag, a mágnes, stb. Illetve, elsősorban azt kell megtudakolnunk, hogy egyáltalán engedélyezik-e az ilyen jellegű lépéseket vagy sem. 

hutokocsi_pic1

A hűtőkocsi bérlésének is vannak előnyei

Természetesen, még ha nem is kapunk engedélyt a hűtőkocsi cégétől a hirdetésre, akkor is jó döntés velük dolgozni, hiszen gyakorlatilag remek köztes megoldást jelent, amíg nincs anyagi forrása egy vállalkozásnak saját szállítóeszközre. Mi több, vannak cégek, akik egyáltalán nem szeretnének saját hűtőautót, mivel nem tudnák azt kihasználni, a fenntartása pedig nem két forint.